dinsdag 12 augustus 2014

Amigurumi's

Begin dit jaar kwam ik op internet een heel leuk haakboekje tegen: ''Prettig gestoorde amigurumi's''.

AmiguWAT? juist, amigurumi's... ik had er ook nog nooit van gehoord.

Amigurumi is de Japanse term voor kleine gehaakte of gebreide poppetjes, het haken van deze leuke poppetjes en beestjes is dan ook helemaal in!

Ik had nog nooit een haaknaald in m'n handen gehad, maar met de handige filmpjes van YouTube erbij, viel het alles behalve tegen.


De kaft van het haakboekje, gemaakt door DenDennis.
Toen ik het boekje voor het eerst doorbladerde, wist ik echt niet met wel figuurtje ik wilde beginnen. Stuk voor stuk zijn het leuke poppetjes om te maken. Omdat bij het poppetje ''Angsthaas'', beginner stond geschreven leek het me verstandig met deze te beginnen.

Inmiddels is ''Angsthaas'' helemaal klaar...


''Angsthaas''
Nu me dit gelukt is, ben ik snel weer enthousiast met het volgende haakpatroon begonnen.

Ben jij ook druk aan het haken, of wil je graag beginnen met haken? Zoals ik hierboven schreef kun je via YouTube veel handige filmpjes vinden om het binnen de kortste keren te leren. Op de website van dendennis vindt je nog veel meer leuke en gratis haakpatronen.

Wordt vervolgt.. :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten